دانشکده اقتصاد

استاد اکرام الدین رحیمی

اکرام الدین رحیمی (MS)

استاد دانشکده اقتصاد

«اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ»؛ (از گهواره تا گور، دانش بجویید).

بیوگرافی

استاد اکرام الدین رحیمی متولد سال 1374 هجری خورشیدی در ولایت تخار دارای مدرک ماستری مسایل مالی و بانکی از دانشگاه مرکزی کابل بوده و مدرک لیسانس ایشان نیز در همین بخش از دانشگاه تخار می‌باشد. موصوف در دوران تحصیل از جمله دانشجویان ممتاز محسوب شده و دارای تحسین نامه‌ها و تقدیر نامه‌های فراوان از نهادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی در این زمینه می‌باشد که از جمله می‌توان از کسب مقام نخستین دانشجوی ممتاز دانشکده اقتصاد دانشگاه تخار حین فراغت شان در سال 1395 یادآوری نمود.

ایشان علاوه بر آن که طی هشت سال گذشته در نهادهای مختلف علمی مصروف تدریس و تربیه نسل جوان کشور بودند، در بخش‌های اداری نیز به جامعه خود همیاری نموده اند که از جمله می‌توان از تجربه ایشان به حیث بازرس بانکی (Banking Supervisor) در بانک مرکزی کشور از حمل سال 1398 هجری خورشیدی به این طرف یادآوری نمود که در حال حاضر ایشان به حیث معاون بخش، گروه نظارت ویژه و هدفمند دیپارتمنت نظارت بانکی اداره مذکور را رهبری می‌کند.

استاد رحیمی از سال 1397 به این طرف به حیث استاد پاره وقت در دانشکده اقتصاد مصروف تدریس بوده و طی این مدت تقریبا اکثر مضامین مالی، بانکی و آماری را با دانشجویان این نهاد علمی همکاری نموده که در این زمینه می‌توان از افتخار گزینش ایشان به حیث استاد شایسته و الگوی دانشکده اقتصاد در نتیجه کسب بلندترین نمره تضمین کیفیت در سال 1398 یادآوری نمود. مزید بر موارد یادشده، استاد رحیمی در پهلوی مسئولیت‌های رسمی به مدت یکسال مسئولیت کمیته تحقیق دانشکده را نیز به دوش داشته و اخیرا به حیث عضو کمیته برنامه درسی دانشکده در جهت ترتیب برنامه درسی جامع دانشکده اقتصاد این نهاد علمی را همکاری نموده است.

باید خاطر نشان ساخت که ایشان علاوه بر مسئولیت های یادشده در جهت انجام پژوهش های علمی نیز کوشیده است که در این مورد می‌توان از مقالات زیرین ایشان یادآوری نمود:

  1. اثر سیاست مالی بر رشد اقتصادی افغانستان؛ نشر شده در ژورنال (International Journal of Research and Analytical Reviews) به زبان انگلیسی؛ و
  2. اثر مدیریت سبد اعتبارات بر خطر اعتباری بانک‌های تجاری: شواهد تجربی سکتور بانکی افغانستان؛ تحت نشر در ژورنال (Economic Horizons Journal) به زبان انگلیسی.

تحصیلات

  • کارشناس ارشد (ماستر) مسایل مالی و بانکی، دانشگاه مرکزی کابل، افغانستان.
  • کارشناس (لیسانس) مسایل مالی و بانکی، دانشگاه تخار، افغانستان.

تالیفات و مقالات

  • اثر سیاست مالی بر رشد اقتصادی افغانستان؛ نشر شده در ژورنال (International Journal of Research and Analytical Reviews) به زبان انگلیسی؛
  • اثر مدیریت سبد اعتبارات بر خطر اعتباری بانک‌های تجاری: شواهد تجربی سکتور بانکی افغانستان؛ تحت نشر در ژورنال (Economic Horizons Journal) به زبان انگلیسی.

مهارت ها

Business Planning90%
Business Law70%
Lecture Skill100%